Procter&Gamble 1930’lardan bu yana hazırladığı soap operaları ücret almadan yayın kuruluşlarına vermiş ve böylelikle ek bir ücret ödemeden tanıtımını yapma fırsatı bulmuştur. İlk bölümü 20 Ekim 1930’da Chicago radyo istasyonu WGN üzerinden yayınlanan soap operalar daha çok duygusal ilişkiler üzerinde yoğunlaşan melodrama niteliğinde pembe dizi serileridir. Özellikle ev hanımları tarafından takip edilen soap operaların isminde yer alan ‘soap’ kelimesi ev hanımlarının sıklıkla kullandığı deterjan, sabun gibi ürünlere vurgu yaparken ‘opera’ kelimesi yayınların dramatik yönüne vurgu yapmaktadır.
P&G, 1952’de televizyon için de yapımlar yapmaya başladı. Medyada etkin biçimde yer alarak ürünlerinin tanıtımını yapan P&G’nin bu süreçte reklam harcamalarında azalma olduğu görülmüştür. İçeriğine etki ettiği soap opera veya diğer programlara P&G kendi markalarının tanıtımını yerleştirmiştir. İzleyicilerin dikkatlerini topladığı bir anda reklam mesajının ortaya çıkması akılda kalıcılıklarını sağlayan önemli bir unsur olmuştur. Buna ek olarak soap operalarda oynayan oyunculara dinleyici veya izleyicilerin duyduğu bağlılığı marka kendi ürünlerine transfer ederek ürünlerinin satışını arttırmış ve pazar payını genişletmiştir. Bu yapımlar o kadar etkili olmuştur ki pembe dizi türündeki tüm yapımlar soap opera olarak adlandırılmaktadır.
Yararlanılan Kaynaklar
Okay, Aydemir, Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk, Epsilon Yayınları, İstanbul, 1998
https://francisanderson.wordpress.com/2007/09/23/links-for-2007-09-23/
https://en.wikipedia.org/wiki/Soap_opera
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder