9 Mayıs 2018 Çarşamba

Sponsorluk



Sponsorluk, bir kuruluşun belirlemiş olduğu hedeflere ulaşmak amacıyla spor, kültür-sanat veya sosyal sorumluluk anlamında çeşitli kişi, kuruluş ve organizasyonları para, ekipman, insan gücü veya başka türlü yöntemlerle desteklemesidir. Sponsorluk, taraflar arasında karşılıklı fayda sağlamaya yönelik olarak yapılmış bir iş anlaşmasıdır. Sponsorluk halkla ilişkiler açısından oldukça etkili bir iletişim yöntemidir.

Kuruluşların sponsorluk faaliyetlerinde bulunma nedenleri; tanıtımlarını yapmak, satışlarını arttırmak, tüketici nezdinde imajlarını güçlendirmek, kurum kimliklerini yerleştirmek, halkın gözünde iyi bir kuruluş olarak algılanmak, faaliyette bulunduğu topluma katkıda bulunmak şeklinde sıralanabilir.
Sponsorluk faaliyetlerinin masrafları reklama göre daha düşüktür bu yüzden çeşitli ticari kurumlar tarafından tercih edilen bir tanıtım türüdür. Sponsorluk faaliyetlerinde kurumların tüketiciye yönelik mesajları reklama göre daha dolaylıdır, direkt mesajlar içermez.

Sponsorluk türlerini spor sponsorluğu, kültür-sanat sponsorluğu ve sosyal sponsorluk olarak üçe ayırmak mümkündür. Bu sponsorluk türleri içinde spor sponsorluğu en çok tercih edilenidir. Çünkü tüm dünyada çok büyük kitlelere hitap edebilme özelliği vardır. Kurumların spor vasıtasıyla hedef kitleleriyle daha kolay iletişim kurma imkanına sahip olmasını ve kitle iletişim araçlarının spora oldukça geniş yer ayırmasını göz önünde tutan sponsorlar bu alana daha fazla ilgi göstermektedirler.

Yararlanılan Kaynaklar:

Ayla Okay ve Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2005

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder