25 Ekim 2017 Çarşamba

Alman Reklamları


Avrupa’nın en büyük ve en zengin pazarı olan Almanya’da reklamların asıl amacının ürün hakkında gerçek ve güvenilir bilgiler vermek olduğu düşünülmektedir. Ürün veya hizmet hakkında doğrudan bilgi verme yaklaşımı önem kazanmakta, buna da gerçekçilik veya rasyonel tarz denilmektedir. Bu anlayışta dışa açık bir dil kullanılıp ürün hakkında güvenilir ve gerçek bilgiler verilir. Böylelikle tüketici rasyonel bir yaklaşımla satın alma konusunda ikna edilmeye çalışılır. Burada sunucular veya tanıklar tüketiciye ürün hakkında bilgiler aktarıp raporları test ederken ürün yeterliliği uzman kişi ve kurumlarca onaylanmaktadır. Ürünle ilgili teknik ayrıntıların detaylı bir şekilde verildiği reklam mesajlarında kalite, teknoloji ve tasarım ön plana çıkar (Elden). 

Genel kanıya göre Alman reklamlarının mizahtan yoksun olduğu düşünülse de dünyaca ünlü Alman araba markalarının tabiri caizse birbirlerine diss attıkları Alman reklamları bir ara çok konuşulmuştu. Bu reklamlarda birbirlerine verdikleri ince ve rekabet dolu mesajlar Alman markalarının da reklamlarında mizahı ustalıklı bir şekilde kullanabildiklerini gösterir.
Bahsi geçen reklamları görmek için buraya tıklayınız
Bu furyadan sonra son olarak 2016 yılında Mercedes yayınladığı reklamında Bmw’ye yönelik olarak “100 yıllık rekabet için teşekkürler, ilk 30 yıl oldukça renksizdi” şeklinde mesajı yer alır. Mercedes böylelikle herkese BMW’den daha eski bir marka olduğunu kibarca belirtmiş olur.



Yararlanılan Kaynaklar:

Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul,2009





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder