Avrupa’nın en büyük ve en zengin pazarı olan Almanya’da
reklamların asıl amacının ürün hakkında gerçek ve güvenilir bilgiler vermek
olduğu düşünülmektedir. Ürün veya hizmet hakkında doğrudan bilgi verme
yaklaşımı önem kazanmakta, buna da gerçekçilik veya rasyonel tarz
denilmektedir. Bu anlayışta dışa açık bir dil kullanılıp ürün hakkında
güvenilir ve gerçek bilgiler verilir. Böylelikle tüketici rasyonel bir
yaklaşımla satın alma konusunda ikna edilmeye çalışılır. Burada sunucular veya
tanıklar tüketiciye ürün hakkında bilgiler aktarıp raporları test ederken ürün
yeterliliği uzman kişi ve kurumlarca onaylanmaktadır. Ürünle ilgili teknik
ayrıntıların detaylı bir şekilde verildiği reklam mesajlarında kalite, teknoloji
ve tasarım ön plana çıkar (Elden).
Genel kanıya göre Alman reklamlarının mizahtan yoksun olduğu
düşünülse de dünyaca ünlü Alman araba markalarının tabiri caizse birbirlerine
diss attıkları Alman reklamları bir ara çok konuşulmuştu. Bu reklamlarda
birbirlerine verdikleri ince ve rekabet dolu mesajlar Alman markalarının da
reklamlarında mizahı ustalıklı bir şekilde kullanabildiklerini gösterir.
Bahsi geçen reklamları
görmek için buraya tıklayınız
Bu furyadan sonra son olarak 2016 yılında Mercedes yayınladığı
reklamında Bmw’ye yönelik olarak “100 yıllık rekabet için teşekkürler, ilk 30
yıl oldukça renksizdi” şeklinde mesajı yer alır. Mercedes böylelikle herkese BMW’den
daha eski bir marka olduğunu kibarca belirtmiş olur.
Yararlanılan Kaynaklar:
Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul,2009
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder