22 Şubat 2017 Çarşamba

Super Bowl'da Yayınlanan THY Reklamı: Dünya Daha Büyük Keşfet

Reklamı İzlemek İçin Linki Tıklayınız: https://www.youtube.com/watch?v=p_gv6fRejLM

Morgan Freeman’ın oynadığı Türk Hava Yolları reklamı, Amerikan futbolunun şampiyonluk mücadelesi olan Super Bowl'un devre arasında yayınlandı. Amerika’nın bu en büyük ve en prestijli spor organizasyonunda yayınlanan THY reklamını yüz milyonlarca kişi izledi. Aynı zamanda ABD'li FOX televizyon kanalının maç öncesi yorum programı da Türk Hava Yolları sponsorluğunda sunuldu.(AA) 
Yayın hakları EUFA Şampiyonlar Ligi Finali'nden iki kat daha değerli olan, NBA finalinden de daha çok izlenen Super Bowl'u geçen yıl 800 milyon kişi izlemişti.
Hürriyet’in haberine göre; Amerika'da 51. kez düzenlenen Super Bowl finalini yaklaşık 188.5 milyon kişi izledi. Yayıncı kuruluşun 45 saniyelik bir reklam filmi için 5 milyon dolar talep ettiği final karşılaşmasında, THY geçen yıl da "Batman&Superman" reklam kampanyasıyla yer almıştı. Büyük final 170 ülkede canlı yayınlandı. Ünlü oyuncu reklam filmi için THY ile 1 milyon 250 bin Euro'ya anlaşmıştı.
Osar’lı Hollywood yıldızı Morgan Freeman, “Dünya Daha Büyük Keşfet” konulu reklam filminde Türk Hava Yolları uçağının kabininde yapılan çekimde, elinde hostesin ikram ettiği çayla birlikte şunları söylüyor:
"Kimilerimiz keşfedilmenin peşine düşer, heyecanla yola çıkarlar. Dünyaları buluşturup farklılıklardan keyif alırlar. Eğer siz de bizim gibi bu muhteşem gezegeni daha çok keşfetmek istiyorsanız, size eşlik etmeye hazırız. Şimdi. Dünya daha büyük. Keşfet"
Final müsabakasında yayınlanan reklam filmiyle THY oldukça geniş bir kitleye ulaştı. Dünya çapında tanınan bir oyuncu olan Morgan Freeman’ın reklam yüzü olmasıyla THY Freeman’ın prestij ve şöhretinden yararlanmış oldu.
Apple 1984 yılında Machintosh için çektiği George Orwell’ın romanı 1984 temalı reklamı Super Bowl’da, maçın üçüncü devresinde yayınladı ve maçı 33.8 milyon kişi izledi (Reklam filmi sadece bir defa yayınlandı). Basın ve televizyon, reklamı başlı başına bir haber konusu olarak ele aldı ve bu durum Apple’a çok büyük, bedelsiz bir tanıtım olanağı sağladı. Sadece bir defa yayınlanan bu reklam tüm zamanların en etkin ve ünlü reklamlarından biri oldu ve toplam olarak 35 ulusal ve uluslar arası ödül kazandı. Bunlardan biri Cannes Uluslar Arası Reklam Filmleri Festivali Büyük Ödülüdür. Apple’ın be reklam kampanyası başlı başına bir yazının konusu olduğu için sonraki yazıda daha detaylı olarak ele alacağız.
    Yararlanılan Kaynaklar:

    Rutherford, Paul, Yeni İkonalar Televizyonda Reklam Sanatı, Çev. Mustafa k. Gerçeker,   Yapıkredi Yayınları, 2. Baskı, 2000






1 yorum: